AMD Oyun Manifestosu ve Oyunlarda Fiziğin Geleceği

AMD / ATI oyun sistemleri çözümlerinin uzun bir süredir performans lideri olmasıyla çok büyük bir başarı sağlamış oldu. Fakat markalaştırma çalışmalarını gözönüne aldığımızda rakibi kadar başarılı bir profil çizemiyor. Nvidia özellikle oyun yapımcılarına logosunu ve Physx gibi teknolojilerini kullandırtmak uğruna oldukça cömert davranıyor. Kullanıcılar da ister istemez en sevdiği oyunları açılırken karşılarına çıkan logoya karşı bir sempati besliyorlar. Kendini en üstün donanımları üretmeye odaklamış AMD ise kullanıcıların kalplerini çalmakta oldukça zor zamanlar geçiriyor. Ürünler şahane,fiyatlar makul peki acaba nerede yanlış yapılıyor?


Ürünler şahane çünkü piyasanın en hızlı çözümleri kullanıcılara sunulmakta teknik anlamda ise eksiği yok  hatta artısı bile var. AMD, Nvidia'nın Physx teknolojisine karşın ilerde daha yaygın olarak görmeyi umduğum Open Physics ile cevap  vermeye hazırlanıyor. Bu düşüncemin nedenlerini ise bu yazıda kısaca anlatacağım Ayrıca GPU üzerinden hesaplama yapmaya yarayan ve işlemcinin yükünü büyük ölçüde hafifleterek uygulamalara hız katan CUDA teknolojisinin karşısında ATI Stream yerini çoktan almış durumda. Yine karşımıza bilinirlik problemi çıkıyor. Çünkü kullanıcılar CUDA'dan azçok haberdar olmuşken ATI STREAM'i bilenler donanım dünyasını daha yakından takip eden insanlardan ibaret.

AMD tarafında marka imajını güçlendirmek için birşeyler yapılması gerekiyor. Bunun üzerine AMD yeni kararlar aldı ve bunları bizlerle paylaştı:

  • Oyuncu topluluklarına danışıp onların isteklerine ve ihtiyaçlarına yönelik yenilikler sunacağız.
  • Yeniliklerimiz en doğru zamanda endüstri standardı haline getireceğiz.
  • Oyun yapımcılarına teknik ve iş desteği sağlayıp oyunların başarısını arttırmak adına katkıda bulunacağız.
  • Sistemlerinde AMD bileşenleri kullansın veya kullanmasın, tüm oyuncular oyun deneyimlerini en iyi şekilde yaşamayı hakediyorlar.
 


Özellikle son maddeye dikkat etmenizi istiyorum. Nvidia'nın sadece Nvidia kullanıcıları için söylemiş olduğu benzer bir cümlenin AMD yorumu ise bu şekildedir. Sistemlerinde AMD/ATI bileşenleri kullanmayan oyuncular için bile ortak bir platformda en iyi oyun deneyimini hakettikleri. Bu maddenin en büyük destekçisi ise Open Physics çalışmaları olarak nitelendirebiliriz.



Kullanıcılar olarak GPU hızlandırmalı fizik hesaplamalarının ATI ekran kartları aracılığıyla sunulmasını bekliyoruz. Bunun için ilk önce oyun yapımcılarının teşvik edilmesi gerekiyor.Aslında bu sandığınız kadar zor değil. Daha önce de belirttiğim gibi Physx'in önünü kapatabilecek olan Open Physics özellikle açık kaynak kodlu sunulacak olması sayesinde Ati ile birlikte Nvidia,S3 ve Intel grafik yongaları üzerinde bile kullanılabileceğinden endüstri standardı haline gelmesi Physx'e göre daha kolay olacaktır.Çünkü oyun yapımcıları oyunlarının mümkün olduğunca daha fazla insana daha iyi görünmesini isterler.Bu doğrultuda özel olarak teşvik edilmedikleri sürece çoğunluğa yöneleceklerdir.



Diğer yandan Battleforge,D.I.R.T 2 , S.T.A.L.K.E.R. Call of Prypyat ve Alien vs. Predator oyunlarında DirectX 11 kullanımına verilen teşvik yukarıdaki maddelerin yürürlüğe girmiş olduğunu doğrular nitelikte. Ayrıca Dragon Age: Origins, Bad Company 2, AvP ve World of Warcraft gibi başarılı oyunların Eyeinfinity çoklu monitör desteğine kavuşması AMD firmasının oyun yapımcıları ile elele vermeye başladığının birer göstergesi sayılabilir.



AMD Oyun Manifestosu üzerinden bir takım varsayımlara ve bazı gerçeklere dayalı bir yazı oldu. Umarım bu manifestonun içeriği gerçek olur ve oyuncular hangi donanıma sahip olursa olsun, oyun deneyimini en iyi şekilde yaşar.

0 Response to "AMD Oyun Manifestosu ve Oyunlarda Fiziğin Geleceği"

Yorum Gönder